Loni zahynuli při nehodě čtyři motocyklisté

riding-a-motorcycleLetošní motorkářská sezóna je teprve na svém začátku, přesto policisté v Kraji Vysočina vyšetřovali od začátku roku do konce dubna celkem 16 dopravních nehod, při kterých měli účast motocyklisté. Čtrnáct motocyklistů utrpělo při nehodě zranění, pouze dva motocyklisté vyvázli z nehody bez zranění. V jednom případě policisté zjistili, že řidič motocyklu před jízdou požil alkoholický nápoj.

Policisté v Kraji Vysočina vyšetřovali v průběhu loňského roku 162 dopravních nehod, při nichž měli účast motorkáři – v 97 případech motocyklista dopravní nehodu zavinil. Ve 22 případech jel s motocyklistou ještě spolujezdec. Při těchto nehodách čtyři motocyklisté zemřeli, 24 jich utrpělo těžké zranění a 111 jich bylo zraněno lehce, lehké zranění utrpělo také 18 spolujedoucích. Ve čtyřech případě policisté při šetření dopravní nehody zjistili, že motorkář požil před jízdou alkoholický nápoj.

„Na chování motorkářů na silnicích se budeme zaměřovat v rámci dohledu nad silničním provozem v průběhu celého letošního roku. Přesto musíme říci, že postihovat všechny jejich přestupky je nad naše síly," dodává vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie kraje Vysočina, plk. Mgr. Jan Kostečka s tím, že nejčastějším zjištěným přestupkem v případě řidičů motocyklů bývá překročení nejvyšší povolené rychlosti. Policisté proto připravují na nadcházející období dopravně bezpečnostní akce, které budou zaměřeny speciálně na kontroly řidičů motocyklů.

Podle zkušeností dopravních policistů je jednou z nejčastějších příčin kolizí motocyklistů nezvládnutí stroje. Motocyklisté často nesprávně, nebo opožděně zareagují na vzniklou situaci a správný manévr, nebo jeho dokončení nezvládnou. Motocykl se pak stává neovladatelný a následky mohou být tragické. Z praxe dopravních policistů všeobecně vyplývá, že motocyklisté často podceňují i důležitost přilby a náležité výbavy. Problémy mohou nastat u motocyklistů, kteří ještě nemají dostatečné zkušenosti s řízením motocyklu, kteří se po zakoupení výkonného stroje, nenaučí dokonale zvládnout jeho ovládání a problémy pak nastávají při průjezdech zatáčkou, či předjíždění. Rovněž tak nemají dostatečnou zručnost při zvládnutí stroje ve smyku a v samotném předvídání kolizních situací. Do nebezpečné situace se mnozí mohou dostat i při jízdě ve skupině motocyklistů, kdy nebývají dodržovány bezpečné vzdálenosti mezi stroji a reakce na „přibrzdění“ vpředu jedoucího stroje může vyvolat řetězovou nehodu vzadu jedoucích strojů.

Nejzákladnější podmínkou bezpečné jízdy na motocyklu je používání prvků pasivní bezpečnosti. Důležitá je přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a vhodné rukavice. Ale ani kvalitní výbava není zárukou bezpečného návratu, zejména pokud nezkušený motocyklista příliš riskuje a pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a počasí.

-pčr-

Reklama
  • VKL obecně
  • Jupiter club
  • Facebook selfpromo

Týdeník Velkomeziříčsko

Chcete mít kazdý týden přehled o tom, co se děje ve vašem okolí? Přihlaste se k odběru elektronického týdeníku Velkomeziříčsko a my vám jej každou středu zašleme e-mailem.