Reklama

Reklama

Adrenalinová jízda po rozvrácené Americe blízké budoucnosti, která balancuje na ostří nože. (Vertical Entertainment)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (129)

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Aby to dávalo smysl, musel by tvůrce aspoň v nějaké rozumné míře vystavět logiku konfliktu. Jinak je to v podstatě jen putování party novinářů od přestřelky k přestřelce. Některé válečné scény jsou i zajímavé, bohužel ne dost. Poslední bod je posedlost amerických filmařů dělat z bílých obyvatel mimo velkoměsta agresivní a zaostalé idioty, tohle klišé mě už dost nebaví. Pokud si někdo chce dát válečný film, kde je v hlavní roli novinář, spíš doporučuju sáhnout po starém Salvadoru od Stonea. Pokud spíš apokalyptickou road movie po Americe, pak se přímo nabízí Cesta. Tedy jsem nic objevného nenašel. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Stovky mil dlouhá jízda týmu novinářů do Washingtonu DC přes občanskou válkou rozvrácené "Spojené" státy mi více evokovala anarchistické postapo, nežli seriózní politickou predikci – ovšem zatímco takový Návrat do Cold Mountain dokázal šokovat a z alegorické odysey ždímat hutné emoce, Alexu Garlandovi se toto úplně nedaří. Nemá zde opravdu silné scény (možná s výjimkou Jesseho Plemonse), jednotlivé střípky neskládají epický obraz děsivého konfliktu (větší – hlasitou a efektní – akci nabídne až ve finále), přičemž nad vyobrazenou úlohou fotografů v přední linii bych dnes již také polemizoval. Unavená Kirsten Dunst je výborná, jenže osud její postavy ve vztahu ostřílený profesionál – horlivý začátečník nebetyčné klišé nad klišé. [CineStar Anděl] ()

Reklama

Triple H 

všechny recenze uživatele

Paradoxné že Garland týmto filmom hlási odchod do režisérskeho dôchodku, keďže sa jedná o asi jeho najlepšie zvládnutý počin, na ktorom je vidieť zúročenie jeho doterajšej práce a stále istejšia ruka. Mal som pocit, že si mohol ešte trochu viac veriť, a dej ešte kus vyostriť (ale nie spôsobom, aby skĺzal k lacnej shock value ako v Men) a postavy prepracovať viac do hĺbky - vlastne sa o nich veľa nedozvieme, nevieme skoro nič z ich osobnej histórie, čo by pomohlo niektorým momentom vyniknúť viac. Alebo trošku pridať popisnosť v tom čo konkrétne k Občianskej vojne viedlo, aké sú ideologické protipóly a pod. Ak by sa týmto rozkladom americkej spoločnosti Garland zaoberal podobne umelecky expresívne a silno, ako napríklad svojho času Coppola, Cimino, či Stone analyzovali vojnu vo Vietname, mohla to byť nová klasika, lebo ingrediencie na to byť klasikou film má. Takýto silný pocit, že to má šťavu sa ale dostaví len raz, v scéne s Jessem Plemonsom a v na nej nadväzujúcej jazde horiacim lesom (ktorá je nasnímaná výborne). A možno to chcelo vymyslieť údernejšiu pointu, lebo výsledný dojem je viac-menej priamočiara road movie cez alternatívnu Ameriku, ktorá je sled epizódiek, na konci ktorých nemá človek pocit že povedali v súhrne niečo zásadné či viac. Zase na druhú stranu celok ladí, funguje, nič v ňom neprekáža, má zaujímavé momenty a o pár rokov neskôr, keď aktuálna kríza a nálady odznejú, môže film získať niečo navyše. ()

Nuach odpad!

všechny recenze uživatele

Naprostý odpad, velké zklamání. Vzdal jsem to, když se první půl hodiny řešilo, jestli měli vzít mladou s sebou do auta. To snad psaly děti... Uf. A taková to mělo očekávání, vzhledem k současné americké politické situaci... Dialogy jak ze školní besídky, absence jakéhokoli reálného občanského a politického kontextu. Nuda, nuda, nuda... Nedoporučuji. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele

Asi nejhorší (a nejděsivější) na filmu je to, že vlastně nemusí být tak daleko od reality, jak bychom si možná mysleli. Kdo ví, co se tam těm některým pomatencům bude příštích pár let v USA honit v hlavě a co budou ochotni udělat pro svoje zásady. Z toho je taky patrné, že film jede po jasné sociální kritice s vizí varovat před tím, co by mohlo přijít. A jde na to velmi dobře. Vlastně hodně malý film o partě novinářů, velkou válečnou vřavu si užijeme až v samotném závěru (a i ten přechod z v podstatě roadmovie do válečného spektáklu se povede na jedničku). Jedna mrazivá scéna střídá druhou a film tak pořád drží diváka v mnohdy až nepříjemném napětí toho, co ještě může přijít. Ano, dá se určitě vytknout, že film vlastně nic moc nevysvětluje a hodí diváka do rozjetého vlaku, ale s dostatečnou představivostí se dá vše v hlavně diváka dovysvětlit. A kdo ví, jestli nás třeba ještě nečekají další díly... ()

Galerie (31)

Zajímavosti (16)

  • Počas otváracieho víkendu zarobil na domácom trhu 26 miliónov dolárov, čo je viac ako ktorýkoľvek iný film z dielne A24, čím prekonal Prekliate dedičstvo (2018) so 14 miliónmi dolárov. (Arsenal83)
  • V době uvedení se snímek stal doposud nejdražším filmem studia A24. Rozpočet snímku se vyšplhal na 50 milionů amerických dolarů. (Kukelnik)
  • Alex Garland o význame filmu: „Odohráva sa v neurčitom bode v budúcnosti, dostatočne ďaleko dopredu na to, aby som pridal domýšľavosť, a slúži ako sci-fi alegória pre našu momentálne polarizovanú situáciu." (Arsenal83)

Související novinky

28 let poté nabírá obsazení

28 let poté nabírá obsazení

25.04.2024

Britský režisér Danny Boyle (Sunshine, Trainspotting) to s návratem ke svému dvaadvacet let starému hororovému survivalu 28 dní poté a jeho pokračování 28 týdnů poté opravdu myslí vážně. A co víc –… (více)

Co nového chystá Alex Garland?

Co nového chystá Alex Garland?

24.01.2022

Režisér a scenárista Alex Garland (Dredd, Ex Machina) má za sebou některé z nejzajímavějších sci-fi projektů posledních let. Jeho režijní prvotina Ex Machina nadchla většinu diváků i kritiků,… (více)

Reklama

Reklama