3DD!3

Bouření Texasu proti Brýdenovi udělalou Občanské válce pěknou reklamu a A24 mohou slavit. Garland se drží při zemi scénářem i režijně. Umělecké aranžmá tam je, ale přece jen se soustředí na syrovost podtrhnutou černobílými fotografiemi začínající Cailee Spaeny (klučina z DEVS) a servíruje klasický road movie nespojenými státy americkými. Nejděsivější zastávka na cestě je ta u Plemonse a ční nad celým filmem jako vrchol Everestu. Chápu proč Garland explicitně neuvedl důvod roztržky, byť je naznačena, ale chyběl mi právě onen rozhovor nad jehož neexistencí lamentuje Wagner Moura. Vynikající Wagner Moura mimochodem, s přehledem strká do kapsy zádumčivou Kirsten Dunst. Finále předvídatelné, ale formálně dechberoucí. Skvělý soundtrack. ()

Slarque

Vypadalo to jako válečné sci-fi, ale realita je jako obvykle u Alexe Garlanda někde jinde. Ve skutečnosti je to filmová pocta válečným fotografům, která je lepší než  všechny filmy natočené podle osudů slavných fotoreportérů. Garland totiž necítil potřebu nechat se svazovat realitou. Také jeho alternativní současnost je výborně vybalancována od faktu, že geograficky neodpovídá aktuálním náladám ve společnosti, až po moudré rozhodnutí, že nebude nic vysvětlovat, jen nás hodí přímo do válečné zóny. I ten uzavřený kruh, ve kterém začneme s americkým prezidentem a v úplně jiné náladě s ním skončíme, je výborný. Kirsten Dunst už není tak často vidět, o to hezčí to je, když má co hrát. Vlastně skoro perfektní (90%). ()

Davies182

Bezprostřední dojmy po zhlédnutí? Režisérovi by se to asi nelíbilo, ale tohle byl intenzivní sneak peak do nervydrásajícího světa The Last of Us od toho pravého a jediného tvůrce, od kterého jste zfilmované houbičkové univerzum kdy chtěli vidět, ale neměli jste o tom doteď ani ponětí. Garland sice nabízí trochu odlišný příběh oproti spórovité zombie apokalypse, a jeho doslovné finále mě zanechává mírně rozčarovaného, ale jinak teda wow. Za tenhle trenažér animálního strachu jsem si na velkém plátně rád připlatil. This Is Horror! "Nikdy jsem se tolik nebála a zároveň necítila víc naživu." [Kino Aero] ()

Ivoshek

Aby to dávalo smysl, musel by tvůrce aspoň v nějaké rozumné míře vystavět logiku konfliktu. Jinak je to v podstatě jen putování party novinářů od přestřelky k přestřelce. Některé válečné scény jsou i zajímavé, bohužel ne dost. Poslední bod je posedlost amerických filmařů dělat z bílých obyvatel mimo velkoměsta agresivní a zaostalé idioty, tohle klišé mě už dost nebaví. Pokud si někdo chce dát válečný film, kde je v hlavní roli novinář, spíš doporučuju sáhnout po starém Salvadoru od Stonea. Pokud spíš apokalyptickou road movie po Americe, pak se přímo nabízí Cesta. Tedy jsem nic objevného nenašel. ()

DJ Rocco iNc

Dnes už zrejme nemôžem veriť ničomu a tento film je toho dôkazom. Všetko, čo stálo za zhliadnutie napchali do traileru a 95% filmu bola iba sračka dialógov, psycho westernovej hudby a priblblých strihov. Celá dejová linka totálne od veci, rovnako, ako aj vymyslená občianska vojna, ktorá z veľkej časti pripomínala vojnový konflikt Ruska a Ukrajiny a aj postojov niektorých ľudí k nej. Obrovská strata času. ()

• Alex Garland povedal reportérovi na premiére, že Kaliforniu a Texas spároval sčasti preto, aby zahmlil politiku, ale čo je dôležitejšie, že tieto dva štáty odložili politické rozdiely bokom, aby napadli protiústavného, ​​fašistického a skorumpovaného prezidenta, ktorý zabíja amerických civilistov. Povedal: "Chcete povedať, že extrémistická politika zostane vždy dôležitejšia ako prezident tohto druhu? To sa mi zdá šialené." (Arsenal83)
  • V době uvedení se snímek stal doposud nejdražším filmem studia A24. Rozpočet snímku se vyšplhal na 50 milionů amerických dolarů. (Kukelnik)
  • Natáčanie začalo v Atlante 15. marca 2022. V máji sa produkcia presunula do Londýna. (Arsenal83)