BROKEN_

Krásně natočený snímek, který opět dokazuje, že A24 umí autorské projekty nejlépe prodat. Alex Garland natočil nepříjemný snímek na aktuální téma okolo Ameriky a její vládě. Je pravda, že se možná tady s tímto tématem moc nepracuje a chtělo by to i vysvětlit, proč se to děje ten konflikt. Ale všechno ostatní mě hrozně bavilo. Atmosféra je v druhé polovině úžasná a scéna ve které se ukáže Jesse Plemons je fantasticky vygradovaná. Od tohoto momentu, až do konce ten film nepustí a u závěrečných titulků jsem si vydechl. Na konci se snímek promění v čistý válečný snímek a zíral jsem s otevřenou pusou, co si tady Garland dovolil. Ano rozhodnutí prezidenta a celé situace okolo Bílého domu nedávalo smysl a bylo to trochu úsměvné. Ale čert to vem. Užil jsem si to. Jinak herecky je to strašně přesvědčivý a ti mi ty postavy pěkně prodaly. Jo, nebudu lhát. Vedle Duny je to pro mně nejlepší letošní kino zážitek. 8/10 ()

VanTom

Stovky mil dlouhá jízda týmu novinářů do Washingtonu DC přes občanskou válkou rozvrácené "Spojené" státy mi více evokovala anarchistické postapo, nežli seriózní politickou predikci – ovšem zatímco takový Návrat do Cold Mountain dokázal šokovat a z alegorické odysey ždímat hutné emoce, Alexu Garlandovi se toto úplně nedaří. Nemá zde opravdu silné scény (možná s výjimkou Jesseho Plemonse), jednotlivé střípky neskládají epický obraz děsivého konfliktu (větší – hlasitou a efektní – akci nabídne až ve finále), přičemž nad vyobrazenou úlohou fotografů v přední linii bych dnes již také polemizoval. Unavená Kirsten Dunst je výborná, jenže osud její postavy ve vztahu ostřílený profesionál – horlivý začátečník nebetyčné klišé nad klišé. [CineStar Anděl] ()

Ivoshek

Aby to dávalo smysl, musel by tvůrce aspoň v nějaké rozumné míře vystavět logiku konfliktu. Jinak je to v podstatě jen putování party novinářů od přestřelky k přestřelce. Některé válečné scény jsou i zajímavé, bohužel ne dost. Poslední bod je posedlost amerických filmařů dělat z bílých obyvatel mimo velkoměsta agresivní a zaostalé idioty, tohle klišé mě už dost nebaví. Pokud si někdo chce dát válečný film, kde je v hlavní roli novinář, spíš doporučuju sáhnout po starém Salvadoru od Stonea. Pokud spíš apokalyptickou road movie po Americe, pak se přímo nabízí Cesta. Tedy jsem nic objevného nenašel. ()

Davies182

Bezprostřední dojmy po zhlédnutí? Režisérovi by se to asi nelíbilo, ale tohle byl intenzivní sneak peak do nervydrásajícího světa The Last of Us od toho pravého a jediného tvůrce, od kterého jste zfilmované houbičkové univerzum kdy chtěli vidět, ale neměli jste o tom doteď ani ponětí. Garland sice nabízí trochu odlišný příběh oproti spórovité zombie apokalypse, a jeho doslovné finále mě zanechává mírně rozčarovaného, ale jinak teda wow. Za tenhle trenažér animálního strachu jsem si na velkém plátně rád připlatil. This Is Horror! "Nikdy jsem se tolik nebála a zároveň necítila víc naživu." [Kino Aero] ()

luka4615

Sugestivní a vysoce osobité dílo, které s nečekanou syrovostí varuje před možnou blízkou budoucností. Snímek Civil War režiséra Alexe Garlanda se může opřít o skvěle vystavěný scénář, jemuž vévodí místy až děsivá realističnost zlomové události, v níž se tato verze USA zmítá. V tomto bodě je ale záhodno zmínit i vtahující kameru, díky níž jste doslova vtáhnuti mezi nesourodou partičku novinářů cestujících skrze zdevastované Spojené státy americké. Právě díky kameře a přesvědčivým hereckým výkonům (Tandem Kirsten Dunst a Wagner Moura!) nahlédneme mezi nevýznamné půtky, organizovanější bojůvky až nakonec skončíme úžasnou sekvencí v obrovské operaci, při níž se masivní separatistická armáda přesouvá směrem k Bílému domu. V tento moment se pomalá, místy až hypnoticky děsivá jízda najednou přepne do zběsilého válečného módu, z něhož jsem hltal každou vteřinu a kterou jsem si chtěl na velkém plátně pustit ještě jednou. Co tedy dodat na závěr? Civil War je divácky nepřívětivou, avšak právě o to více naléhavou podívanou, která ve velmi jasných konturách nahlíží za oponu spojení „Co kdyby?“. Na jednu stranu děsivé a na druhou efektní, ovšem v každém případě se jedná o důležité filmové dílo, které ve mně bude svými myšlenkami a tématy rezonovat ještě hodně dlouho. Skvělá práce! (Viděno v kině CineStar IGY České Budějovice) „I've never been so scared in my entire life. And I've never felt more alive.“ ()

• Nick Offerman a Jesse Plemons boli "utajení" herci a o ich účasti sa nič nevedelo až do zverejnenia traileru v decembri 2023. Plemons dokonca svoju účasť zapieral aj na začiatku roka 2024. (Arsenal83)
  • Stejně jako je Jessie (Cailee Spaeny) velkou obdivovatelkou Lee (Kirsten Dunst) ve filmu, je Cailee Spaeny velkou obdivovatelkou Kirsten Dunst. Její hereckou kariéru sledovala už od filmu Spider-Man (2002) a možnost si s ní zahrát v tomto filmu tak byla pro Spaeny velkou událostí. (NiWi)