V druhé části se Paul Atreides spojí s Chani a Fremeny a zároveň se vydá na válečnou stezku pomsty proti spiklencům, kteří zničili jeho rodinu. Čelí volbě mezi svou životní láskou a osudem známého vesmíru a snaží se zabránit strašlivé budoucnosti, kterou může předvídat jen on. (Vertical Entertainment)

Videa (8)

Trailer 17

Recenze (1 032)

JohnnyD

Stále platia veci, ktoré mi vadili aj na jednotke - najmä teda prepálená stopáž a pridal by som Zendayu, ktorá vyzerá na 14 rokov a 45 kg, nie ako jedna z líderiek povstania. Tiež Christopher Walken má už zjavne najlepšie roky za sebou. Každopádne ide o monumentálne kino, audio-vizuálne orgie a prehliadku nadpozemského dizajnu. Bola to čiernobiela pasáž na planéte Harkonnenovcov, kedy ma film úplne pohltil a nepustil (to sa mi pri jednotke nestalo). ()

Vavča

Ano, Villneuve nám zaduněl tak mohutně, až se žebříčky návštěvnosti třesou (tak plná kina jsem roky neviděl). Dokonalý audiovizuální epos se sice v něčem odklání od předlohy, ale ze scénáristických důvodů to vše dává smysl (Chani a její charakterový vývoj, nebo stále velká absence kosmické gildy v příběhu). Nic z toho není samoúčelné nebo násilné. Film vás dokonale pohltí mystická atmosféra probublává celou dobu,  zatímco příběh košatí. S otevřenou pusou civíte na detaily, epičnost, výpravu snímku. Honza Cimra vše podbarvuje působivým OST. Mohl bych si stěžovat jako minule, že carryall nemá vypadat jako balón, ale více mě nenapadá. Snad jen, zda bude někdy režisérská verze. Dávno před stávkou Hollywoodu jsem říkal, že by se měl uvádět první díl zároveň s druhým, hlavouni by vydělali ještě více. Nicméně jsem nadšen, Walken v roli císaře není, to, co jsem si představoval, ale nahrazují to jiné postavy, Léa Seydoux, a hlavně Florence Pugh jako princezna Irulán. Tohle si zaslouží vidět v kině znova, stejně jako jednička. ()

Gemini

Jak jsem byl nadšený z první části, a jak se před velkým finále hromadily libůstky jako Giedi Prime, za kterou bych Villeneuvovi tleskal ve stoje, a přistoupil jsem na hru s až směšným Stilgarem (který je ale dokonale zahraný), maličko mě znepokojila Alia, ale pak se to zas srovnalo Chalametovou až démonickou exhibicí na fremenském sněmu. Ale bohužel samotná konfrontace s Imperátorem a její následky mi přišly oproti tomu, co všechno bylo k vidění do té doby (nejen eye-candy věci, ale promyšlenost toho, co je divákovi předkládáno), slabé. Částečně to byl důsledek krácení předlohy, ale částečně šlo o zkratkovitou úvahu tvůrců, že "tohle bude dávat smysl, protože nám zobou z ruky"... tak bohužel, a nemyslím si, že by to šlo zachránit vysvětlením v pokračování - v jehož vznik ovšem doufám;) 80% ()

D.Moore

Čím je Impérium vrací úder pro Novou naději, tím je Duna: Část druhá pro předchozí film. Zkrátka naprosto přirozené pokračování, které netrpí nechvalně známými neduhy dvojek, ale dál rozvíjí příběh, rozprostírá ho do nečekané šíře a hloubky a už od úvodní scény působí dojmem, že minule to bylo jen rozestavění figurek na šachovnici a pár nesmělých, leč promyšlených tahů, ovšem pravá hra začíná až teď. Ohromující je pravděpodobně to slovo, které druhou Dunu vystihuje ve všech  možných ohledech. Propracovaný scénář, dechberoucí především pouštní scenérie, uvěřitelnost, hmatatelnost, herci a herečky, kteří těmi postavami prostě opravdu jsou. I neznalci předlohy snadno pochopí, čím je Herbertovo dílo výjimečné, až uvidí všechny ty nečekané zákruty, jimiž se děj vydává. Zvláštní vypíchnutí si opět zaslouží Hans Zimmer, který od minulé Duny nejspíš nesložil nic pořádného proto, že pracoval právě na druhé části. Stejně jako v případě minulého filmu mi teď nezbývá než věřit, že se dočkám(e) dalšího dílu, protože všechna ta pootevřená vrata a vrátka jsou zkrátka tak moc lákavá. ()

dO_od

// Destiny is a bitch na entou umocněno zase jednou neuvěřitelnými obrazy dua Villeneuve & Fraser a ještě doplněno o Zimmerovo burácející score, který když ve druhé půlce v jeden moment dropne, má sílu minimálně tří atomovek. Speciální smeknutí pak patří Austinu Butlerovi, který instantně vytvořil jednoho z nejikoničtějších záporáků, jací se na plátně kdy objevili, všechny jeho scény naprosto famózní. Slabší tempo a nějaká ta zkratkovitost tam sice furt jsou, ale v rámci celku to jsou bezvýznamné výtky, je to prostě náhul :) ()

Zajímavosti (32)

• Nanesení tělového make-upu Stellana Skarsgårda (Baron Harkonnen) trvalo 8 hodin a jeho odstranění 2 hodiny každý den natáčení. Nic nepil a bral pilulky Imodium, aby nemusel během natáčecích dnů chodit na záchod. (Detektiv-2)
  • Poté, co Frank Herbert vydal první knihu v roce 1965, tak nebyl zcela spokojený s tím, že čtenáři vnímali protagonistu Paula Atreida (Timothée Chalamet) jako vyvoleného a osvoboditele. Ve druhém díle ho tedy již pořádně demýtizoval a rozvíjel stinnou stránku jeho postavení. Režisér Denis Villeneuve se nechal slyšet, že všechno toto bere na vědomí a vynasnažil se tedy více vylíčit Herbertovo pojetí Paula již v závěru adaptace prvního dílu. (Klajnik)