Motorky nejely, Ouředníček s Křípalem startovali brzy ráno v nezvyklém chladnu

dakar copyDění na Dakaru ovlivnila nedělní smrtelná nehoda motorkáře Paula Goncalvese. Pořadatelé zrušili rychlostní zkoušku pro motocykly a čtyřkolky, o to dřív startovali ostatní účastníci rallye včetně posádky Ultimate Dakar Racing týmu.

Nedělní večer a noc byly pro účastníky 42. ročníku Rallye Dakar v Saudské Arábii po tragické události na trati těžké. „Včera byla v bivaku taková tíživá nálada, smrt Paula Goncalvese všechny závodníky hodně poznamenala. Nejvíc pochopitelně motorkáře. Ale nedá se bohužel nic dělat než se s tím smířit," vzpomínal Tomáš Ouředníček.

Auta i kamiony do osmé etapy startovaly nezvykle brzy, protože závodní den byl kvůli nedělní smrtelné havárii zrušen pro motorky a čtyřkolky. „Byla velká zima. Pořadatelé říkali, že jsou taky překvapení, sami takové chladno nečekali. Všichni byli zabalení, zachumlaní, je to takovej zmrzlej Dakar, což není moc příjemné."

Závodní úsek měřil 474 kilometrů a obsahoval rychlé úseky kombinované s dunovými poli. „Jelo se nám celkem dobře, situaci ale komplikovalo špatně fungující řazení bez spojky. Dvakrát jsme v dunách úplně ztratili výkon. Místo toho, aby motor táhnul, tak chcípal. Málem jsme tam zapadli, ale naštěstí jsme se z toho nějak vyhrabali," doplnil Tomáš v cíli etapy a pokračoval: „Jednou jsme museli zastavit, protože se auto z ničeho nic rozvibrovalo. Vypadalo to, že máme povolené kolo, ale nebylo to tak. Takže nevíme, co se vlastně stalo. To ještě budeme zkoumat. Jinak vše fungovalo bez problémů, tak jak má."

Česká posádka ale není spokojena s výkonem motoru svého Fordu Ranger Dakar. „Na rychlých úsecích ztrácíme. A že jich dneska bylo. V jednom z dnešních mi například David řekl: ‚Teď 30 kilometrů na oči.' Prostě dlouhá rovina jedním směrem na plný plyn. Tam jsme měli maximálku nějakých 160 až 165 kilometrů v hodině, což je strašně málo. Konkurence nás tam bez problémů předjížděla. Proto budeme zkoumat, jak se dá mapa motoru předělat, abychom zrychlili," plánuje Tomáš. „V bivaku budeme každopádně dál dělat na autě a opravovat, protože nás opět čeká náročná etapa. A po ní už následuje maratónská s bivakem bez servisní asistence. A to bude asi hodně náročné."

Osmá etapa vynesla posádce Ouředníček - Křípal 28. čas v kategorii aut a posun v celkovém pořadí na 38. příčku. „Dnešní umístění není na juchání, ale ani na smutnění. Ani celková pozice už není s ohledem na náš páteční karambol tak špatná a dá se považovat za slušnou výchozí pro další postup směrem nahoru. Ale ještě zdaleka nejsme v cíli," uvědomuje si Tomáš Ouředníček.

V úterý se jede devátá etapa Wadi Al Dawasir – Haradh s měřeným úsekem dlouhým 415 kilometrů.

ultimatedakar.cz

Týdeník Velkomeziříčsko

Chcete mít každý týden přehled o tom, co se děje ve vašem okolí? Přihlaste se k odběru elektronického týdeníku Velkomeziříčsko a my Vám jej každou středu zašleme e-mailem.

Registrací souhlasím se zpracováním osobních údajů.
Reklama

Týdeník Velkomeziříčsko

Chcete mít každý týden přehled o tom, co se děje ve Vašem okolí? Přihlaste se k odběru elektronického týdeníku Velkomeziříčsko a my Vám jej každou středu zašleme e-mailem.

Registrací souhlasím se zpracováním osobních údajů.